fredag 3. februar 2012

Anthony de Mello

En annen bok jeg leser for øyeblikket er: "The way to love" av Anthony de Mello.
Han er forfatteren bak bestselgeren: "Awareness", som jeg sikkert kommer til å sitere ved en annen anledning.

Han skriver:
There is only one cause of unhappiness: the false beliefs you have in your head, beliefs so widespread, so commonly held, that it never occurs to you to question them. Because of  these false beliefs you see the world and yourself in a distorted way. Your programming is so strong and the pressure of society so intense that you are literally trapped into perceiving the world in this distorted kind of way.
            

3 kommentarer:

  1. Jeg smeller til og legger meg til som følger, her også. Tips: Legger du deg til som følger av andres blogger vil du oppleve økt trafikk til bloggen din. Du kan jo begynne med min blogg, neida ikke stress:-)

    SvarSlett
  2. Spennende blogg!
    Gleder meg til å følge med.

    SvarSlett
  3. Takk for det mille.
    Du har jo noe av samme interessen.

    Hyggelig at du vil følge.

    SvarSlett